Ik kan mijn code niet activeren, wat doe ik fout?
Allereerst, wees er zeker van dat je het voor de juiste store en op het juiste platform probeert te activeren. Deze staan op de detailpagina van de titel, en ook in de mail die je ontvangt met de code. Mocht het alsnog niet lukken om de code te activeren, neem dan contact op.
Mijn code werkt echt niet, of ik heb een verkeerde code. Lossen jullie dit op?
Het komt zelden voor dat een code dubbel uitgegeven wordt, of is gekoppeld aan een verkeerde game. Dit zullen we altijd voor je oplossen. Als je contact opneemt via de contactpagina zullen we melding maken bij de uitgever. Deze kan als uitgevende instantie als enige nagaan of de code inderdaad niet klopt. Dit duurt meestal een aantal werkdagen. Door het onherroepelijke karakter van software codes, ligt fraude snel op de loer. Daarom kunnen we hier helaas niet van afwijken, en wachten we altijd eerst de reactie van de uitgever af. We lossen het sowieso op, maar het kan dus een aantal dagen duren. Gelukkig komt dit zeer zelden voor.
Kan ik gekochte codes retourneren?
Gekochte codes zijn alleen te retourneren als ze nog niet geopend zijn. Na je aankoop krijg je de mogelijkheid de code te 'openen'. Als je dit gedaan hebt, kun je de code niet meer retourneren, omdat je de code dan geconsumeerd hebt.
Ik heb mijn bestelde code nog niet ontvangen?
Ondanks alle voorzorgsmaatregelen kan het heel soms voorkomen dat onze mails in de spamfolder terechtkomen. Controleer deze. Mocht je er zeker van zijn dat de mail niet is aangekomen, neem dan contact op. Hotmail adressen kunnen er soms langer over doen om de code te ontvangen. Dit ligt aan hoe Microsoft met automatisch verzonden mails omgaat.
Werken de codes ook op Playstation of Xbox?
De codes werken alleen op het platform dat genoemd staat op de pagina. Soms is er ook een versie beschikbaar voor PlayStation of Xbox, deze kun je dan aanklikken in de dropdown naast 'Platform'.
Wat is het verschil met een game die ik koop in de winkel?
Bij KeyCenter.nl ontvang je alleen een digitale key in de mail. Dat betekent dat je geen schijfjes of andere randzaken ontvangt. Hierdoor kunnen de kosten laag blijven, en kun jij je focussen op waar het echt om draait: gamen. De software zelf download je gratis via een van de beschikbare platforms, zoals Steam of Uplay. In de software zelf zit totaal geen verschil met de fysieke tegenhanger. Sterker nog, je profiteert automatisch en gratis van updates die via het platform uitgerold worden.
Wat is een 'platform'?
Het platform is het apparaat waar je de game op speelt. Dus PC, Xbox, Playstation of Nintendo.
Wat is een 'store'?
De store is de omgeving waarin je de software activeert. Deze houdt meestal ook je aantal gebruiksuren en achievements bij. Via de store download je gratis je game, nadat je de code er hebt geactiveerd. Als je de code ontvangt krijg je een link met uitleg over hoe je de code kunt activeren.
Wat betekent pre-order?
Een pre-order is een titel die je kunt kopen voordat deze gereleased is. Op de datum van release ontvang je dan de code in je mail. Soms krijg je extra bonussen als je pre-ordert, en de prijs kan ook lager liggen dan na de release.
Wat gebeurt er als ik de software van mijn computer verwijder? Ben ik het dan kwijt?
Nee, als je een key koopt, en deze activeert in het platform, blijft deze voor altijd in jouw account op het platform staan. Ook als je de software verwijdert. Je kunt ten allen tijde de software opnieuw downloaden en gebruiken.